Text parafrazat despre "Curriculumul centrat pe competențe induce o proiectare curriculară care are în vedere focalizarea p..."

Mai jos găsești 4 variante diferite de exprimare pentru același text, fiecare cu stilul său distinct.

Textul Original

Curriculumul centrat pe competențe induce o proiectare curriculară care are în vedere focalizarea pe achizițiile finale ale învățării, accentuarea dimensiunii acționale a învățării în formarea personalității elevului și corelarea finalităților cu așteptările societății . Principalul avantaj al curriculumului centrat pe competenţe este integrarea facilă a absolvenților pe piața muncii, datorită pregătirii în vederea satisfacerii cerințelor sociale și profesionale existente în societate. În învăţământul bazat pe competenţe instruirea este orientată către rezultatele finale, elevii fiind implicaţi în activitatea de învăţare continuă şi de autoevaluare a competenţelor. Astfel elevii au reprezentarea achiziţiilor finale şi a demersului teoretic şi practice de dobândire a acestora. Prin evaluarea pe criterii şi indicatori de performanţă, fiecare elev înţelege cum este evaluat şi de ce are nevoie pentru dobândirea competenţei. De asemenea cu ajutorul acestui tip de învăţământ, cadrele didactice dobândesc competenţe de proiectare didactică pe baza modelului centrat pe rezultate

Generat în data de: 25 martie 2025

Varianta Standard

Curriculumul axat pe competențe generează o planificare educațională care se concentrează pe rezultatele finale ale învățării, subliniind aspectul acțional al învățării în dezvoltarea personalității elevului și corelând obiectivele educaționale cu așteptările societății. Cel mai important beneficiu al curriculumului centrat pe competențe este ușurința cu care absolvenții se integrează pe piața muncii, grație pregătirii lor pentru a răspunde cerințelor sociale și profesionale din comunitate. În sistemul educațional bazat pe competențe, instruirea se concentrează pe rezultatele finale, elevii fiind implicați în procesul de învățare continuă și autoevaluare a competențelor. Astfel, aceștia își formează o imagine clară asupra achizițiilor finale și a demersului teoretic și practic pentru dobândirea acestora. Prin evaluarea pe baza unor criterii și indicatori de performanță, fiecare elev înțelege modul în care este evaluat și de ce are nevoie pentru a obține competența dorită. De asemenea, prin intermediul acestui tip de învățământ, cadrele didactice dezvoltă competențe în proiectarea didactică, bazându-se pe un model orientat spre rezultate.