Text parafrazat despre "Din punct de vedere al sustenabilității, se pune și problema emisiilor aferente producției de energi..."
Mai jos găsești 4 variante diferite de exprimare pentru același text, fiecare cu stilul său distinct.
Textul Original
Din punct de vedere al sustenabilității, se pune și problema emisiilor aferente producției de energie electrică, dominată de combustibilii fosili. Pe termen lung însă, vehiculele electrice sunt de așteptat să dețină un rol central, pe măsură ce va crește eficiența bateriilor, respectiv producția în cantități mari a energiei electrice curate. Tranziția de la motorul cu ardere internă către cel electric este probabil să aibă loc trecând prin etapa intermediară a vehiculelor hibride (echipate cu ambele tipuri de motor), cu sau fără alimentare din rețeaua de energie electrică. Cea mai timpurie dezvoltare o vor avea vehiculele hibride pentru care motorul electric are doar un rol marginal, la viteze mici, în traficul urban. Etapa a doua va consta în creșterea numărului de vehicule hibride de tip plug-in, a căror baterie de capacitate medie se poate încărca de la o sursă externă de energie electrică. Cea de-a treia etapă va consta în creșterea rapidă a ponderii vehiculelor pur electrice, cu baterii de mare capacitate, pe măsură ce costul lor scade, iar energia electrică provine în cea mai mare parte din surse cu emisii scăzute de GES.
Varianta Standard
Din perspectiva sustenabilității, se ridică și problema emisiilor generate de producția de energie electrică, care este în mare parte dependentă de combustibilii fosili. Pe termen lung, însă, vehiculele electrice sunt așteptate să joace un rol esențial, pe măsură ce eficiența bateriilor va crește și producția de energie electrică curată va deveni mai extinsă. Tranziția de la motoarele cu ardere internă la cele electrice este probabil să se realizeze printr-o etapă intermediară de vehicule hibride (care dispun de ambele tipuri de motoare), care pot funcționa fie cu, fie fără alimentare din rețeaua electrică. Cele mai timpurii progrese vor fi înregistrate de vehiculele hibride, în care motorul electric va avea un rol minor, utilizat la viteze reduse, în zonele urbane. A doua etapă va implica o creștere a numărului de vehicule hibride plug-in, care au o baterie de capacitate medie ce poate fi încărcată de la o sursă externă de energie electrică. A treia etapă va vedea o expansiune rapidă a proporției vehiculelor complet electrice, echipate cu baterii de mare capacitate, pe măsură ce costurile acestora scad și majoritatea energiei electrice provine din surse cu emisii reduse de gaze cu efect de seră.