Text parafrazat despre " Lecţiile au un caracter preponderent mixt (învăţarea unei deprind..."

Mai jos găsești 4 variante diferite de exprimare pentru același text, fiecare cu stilul său distinct.

Textul Original

Lecţiile au un caracter preponderent mixt (învăţarea unei deprinderi motrice şi consolidarea alteia), iar numărul temelor dintr-o lecţie este cel mai adesea de trei, din care cel puţin una vizează dezvoltarea calităţilor motrice. Această caracteristică este dictată atât de conţinutul programei cât şi de necesitatea dezvoltării calităţilor motrice sub diferite forme de manifestare, atât ca urmare a particularităţilor de dezvoltare specific vârstei cât şi în vederea practicării unor probe sau ramuri sportive. Gradul de însuşire a procedeelor tehnice şi rapiditatea trecerii la practicarea unor ramuri sportive este determinată şi de nivelul de dezvoltare a calităţilor motrice specifice acestora. Printre caracteristicile psihice ale copilului din gimnaziu se numărăşi creşterea posibilităţilor de abstractizare şi generalizare, precum şi a gradului de conştientizare în efectuarea unor acţiuni. Acest fapt reclamă, din partea profesorului, folosirea cu precădere a explicaţiei în paralel cu demonstraţia, dar şi ulterior acesteia, prin extinderea sa asupra caracterului şi influenţei exerciţiilor în plan somatic, funcţional şi psihic. Solicită, de asemenea, respectarea cerinţelor principiului activizării şi conştientizării subiecţilor asupra execuţiilor tehnice, într-un grad sporit faţă de anii precedenţi.

Generat în data de: 04 aprilie 2025

Varianta Standard

Lecțiile au un caracter predominant mixt, combinând învățarea unei abilități motorii cu întărirea alteia. De obicei, o lecție cuprinde trei teme, dintre care cel puțin una se concentrează pe dezvoltarea calităților motrice. Această trăsătură este influențată atât de conținutul programei, cât și de necesitatea de a dezvolta calitățile motrice în diverse forme, având în vedere specificitățile de dezvoltare corespunzătoare vârstei și scopul de a practica diverse probe sau ramuri sportive. Gradul de învățare a tehnicilor și rapiditatea cu care se trece la practicarea unor discipline sportive depind de nivelul de dezvoltare a calităților motrice specifice acestor sporturi. Printre caracteristicile psihologice ale elevilor din gimnaziu se numără și îmbunătățirea capacităților de abstractizare și generalizare, precum și creșterea gradului de conștientizare în realizarea anumitor acțiuni. Acest aspect necesită din partea profesorului utilizarea predominantă a explicațiilor, în paralel cu demonstrarea, dar și după aceasta, prin extinderea informațiilor asupra caracterului și influenței exercițiilor asupra planului somatic, funcțional și psihic. De asemenea, este esențial să se respecte cerințele principiului activizării și conștientizării subiecților în ceea ce privește execuțiile tehnice, într-un mod mai accentuat decât în anii anteriori.