Text parafrazat despre "Prin lectură elevul are acces la o lume nouă, înălţătoare, stimulativă, provocatoare. Accesul este a..."
Mai jos găsești 4 variante diferite de exprimare pentru același text, fiecare cu stilul său distinct.
Textul Original
Prin lectură elevul are acces la o lume nouă, înălţătoare, stimulativă, provocatoare. Accesul este asigurat, de fapt, prin deprinderea elevului de a (-şi) pune întrebări la care aşteaptă răspunsuri. Întrebările provocate de text dezvoltă cunoaşterea de sine şi autoreflexia. Pentru a transforma elevii în cititori mai buni este nevoie de o viziune integratoare, de o regie, de o „punere în scenă”, regizorul aşteptat fiind profesorul. Un prim pas al acestei puneri în scenă este claritatea ţintelor lecturii, a competenţelor şi atitudinilor pe care profesorul îşi propune să le formeze.
Varianta Standard
Prin intermediul lecturii, elevul are oportunitatea de a explora o lume nouă, inspiratoare, stimulativă și provocatoare. Această oportunitate este, de fapt, facilitată prin capacitatea elevului de a-și formula întrebări la care caută răspunsuri. Întrebările generate de text contribuie la dezvoltarea cunoașterii de sine și a autoreflexiei. Pentru a transforma elevii în cititori mai competenți, este necesară o viziune cuprinzătoare, o regie, o "punere în scenă", în care profesorul joacă rolul de regizor. Un prim pas în această punere în scenă este stabilirea clară a obiectivelor lecturii, a competențelor și a atitudinilor pe care profesorul își propune să le dezvolte.