Text parafrazat despre "Nu în ultimul rând, art. 49 alin. (2) lit. f din Anexa nr. 7 la Codul Administrativ, despre care vom..."

Mai jos găsești 4 variante diferite de exprimare pentru același text, fiecare cu stilul său distinct.

Textul Original

Nu în ultimul rând, art. 49 alin. (2) lit. f din Anexa nr. 7 la Codul Administrativ, despre care vom vorbi mai departe, precizează că printre criteriile care se au în vedere la individualizarea sancțiunilor disciplinare aplicabile figurează și: existența unor sancțiuni disciplinare ale funcționarului public, care nu au fost radiate în condițiile prevăzute de lege. Nu putem încheia analiza Titlului II Capitolul VIII din Codul Administrativ fără a ne referi la comisia de disciplină cum e ea reglementată în art. 493-495, ca o structură permanentă și nu ca una constituită ad-hoc, cum este în legislația muncii. În mod particular ne interesează art. 494 alin. (2) care dispune că: Din comisia de disciplină face parte şi un reprezentant al organizaţiei sindicale reprezentative sau afiliate la o federaţie reprezentativă la nivelul sectorului de activitate ori, după caz, un reprezentant desemnat prin votul majorităţii funcţionarilor publici pentru care este organizată comisia de disciplină, în cazul în care sindicatul nu este reprezentativ sau funcţionarii publici nu sunt organizaţi în sindicat. Rolul acestui reprezentant al sindicatului în comisia de disciplină este, evident, cel de a se asigura că pârâții sunt tratați în mod corect și că rapoartele comisiei de disciplină nu sunt influențate politic, având în vedere că ceilalți membri ai comisiei sunt selectați de către conducătorul autorității publice, care are și prerogativa suverană de a aplica sancțiunile, nefiind ținut să-și asume soluția propusă de comisia de disciplină.

Generat în data de: 13 aprilie 2025

Varianta Standard

Nu în ultimul rând, articolul 49 alineatul (2) litera f din Anexa nr. 7 la Codul Administrativ, despre care vom discuta în continuare, stipulează că printre criteriile care trebuie luate în considerare la stabilirea sancțiunilor disciplinare se numără și: existența unor sancțiuni disciplinare aplicate funcționarului public, care nu au fost anulate conform prevederilor legale. Nu putem încheia analiza Titlului II Capitolul VIII din Codul Administrativ fără a menționa comisia de disciplină, așa cum este reglementată în articolele 493-495, ca o structură permanentă, spre deosebire de cea constituită ad-hoc, cum se întâlnește în legislația muncii. În mod special, ne interesează articolul 494 alineatul (2), care prevede că: Din comisia de disciplină face parte și un reprezentant al organizației sindicale reprezentative sau afiliate la o federație reprezentativă în domeniul de activitate, sau, în cazul în care sindicatul nu este reprezentativ sau funcționarii publici nu sunt organizați în sindicat, un reprezentant ales prin votul majorității funcționarilor publici pentru care este organizată comisia de disciplină. Rolul acestui reprezentant sindical în comisia de disciplină este, evident, de a se asigura că persoanele acuzate beneficiază de un tratament corect și că rapoartele comisiei nu sunt supuse influențelor politice, având în vedere că ceilalți membri ai comisiei sunt desemnați de conducătorul autorității publice, care deține și prerogativa de a aplica sancțiunile, fără a fi obligat să accepte soluția propusă de comisia de disciplină.