Text parafrazat despre "Adolescenții cu deficiență mintală prezintă particularități specifice în plan cognitiv, social, emoț..."

Mai jos găsești 4 variante diferite de exprimare pentru același text, fiecare cu stilul său distinct.

Textul Original

Adolescenții cu deficiență mintală prezintă particularități specifice în plan cognitiv, social, emoțional și motor. Din punct de vedere cognitiv, aceștia au o capacitate intelectuală redusă, dificultăți în gândirea abstractă și logică, precum și o memorie de lucru slabă. În consecință, învățarea noilor concepte necesită mai mult timp și repetiții frecvente. Pe plan social și emoțional, acești tineri întâmpină probleme în formarea și menținerea relațiilor de prietenie, având competențe sociale limitate și dificultăți în gestionarea emoțiilor (O’Handley et al., 2016). Sunt mai predispuși la stimă de sine scăzută, sensibilitate emoțională, anxietate și depresie. În ceea ce privește aspectele motorii, studiile (Vuijk et al., 2010; Wouters et al., 2019) evidențiază întârzieri semnificative în dezvoltarea abilităților motrice fine și grosiere, precum și oboseala rapidă în timpul activităților fizice. Aceste dificultăți afectează participarea lor la activitățile cotidiene și reduc gradul de independență. De asemenea, tinerii cu deficiență mintală pot prezenta probleme adiționale de sănătate, cum ar fi tulburările de comportament, anxietatea, epilepsia sau alte afecțiuni medicale. Având în vedere complexitatea tabloului clinic, este esențială o evaluare multidimensională, care să permită elaborarea unor programe adaptate pentru sprijinirea dezvoltării cognitive, sociale, emoționale și motrice, facilitând integrarea lor socială (Wouters et al., 2019).

Generat în data de: 19 martie 2025

Varianta Standard

Adolescenții cu deficiență mintală au trăsături specifice în domeniile cognitiv, social, emoțional și motor. Din perspectiva cognitivă, aceștia se confruntă cu o capacitate intelectuală scăzută, dificultăți în gândirea abstractă și logică, precum și cu o memorie de lucru limitată. Drept urmare, învățarea noilor concepte necesită un timp mai îndelungat și repetări frecvente. Pe plan social și emoțional, acești tineri întâmpină dificultăți în a stabili și menține relații de prietenie, având competențe sociale restrânse și dificultăți în gestionarea emoțiilor (O’Handley et al., 2016). Ei sunt mai predispuși la o stimă de sine scăzută, sensibilitate emoțională, anxietate și depresie. În ceea ce privește aspectele motorii, cercetările (Vuijk et al., 2010; Wouters et al., 2019) subliniază întârzieri semnificative în dezvoltarea abilităților motrice fine și grosiere, precum și oboseala rapidă în timpul activităților fizice. Aceste dificultăți influențează participarea lor la activitățile zilnice și reduc gradul de independență. De asemenea, tinerii cu deficiență mintală pot avea probleme suplimentare de sănătate, cum ar fi tulburările de comportament, anxietatea, epilepsia sau alte afecțiuni medicale. Având în vedere complexitatea situației clinice, este crucială o evaluare multidimensională, care să permită crearea unor programe adaptate pentru sprijinirea dezvoltării cognitive, sociale, emoționale și motorii, facilitând astfel integrarea lor socială (Wouters et al., 2019).