Text parafrazat despre " Într-o abordare predominant didactică, factorii care influențează creativitatea pot fi clasificați..."

Mai jos găsești 4 variante diferite de exprimare pentru același text, fiecare cu stilul său distinct.

Textul Original

Într-o abordare predominant didactică, factorii care influențează creativitatea pot fi clasificați în două mari grupe: factori interni, psihologici sau subiectivi factori externi sau obiectivi Factorii subiectivi în procesul de creație pot fi influențați pozitiv sau negativ de către factorii obiectivi , aceștia fiind : familia, cercul de prieteni , climatul social , procesul de învățământ etc. M.Zlate ne oferă o structură a factorilor ce favorizează creativitatea: Factori interni, structurali, de natură psihologică, împărțiți în trei grupe: intelectuali, afectiv-motivaționali și de reglaj volitiv, personologic Factori externi- conjucturali sau socio-culturaliști, care țin de contextul social, istoric , de condițiile materiale , favorabile sau precare , de spiritul timpului Factori psihosociali, care țin de ambianța relațională și de climatul psihosocial în care trăiește individul - climat deastins, încurajator , conflictual etc. Factori socio-educaționali, care țin de nivelul de educație , de prezența sau absența influențelor educative ale familiei , școlii, colectivelor de muncă etc.

Generat în data de: 19 martie 2025

Varianta Standard

Într-o abordare în principal didactică, factorii care afectează creativitatea pot fi organizați în două categorii majore: 1. Factori interni, psihologici sau subiectivi 2. Factori externi sau obiectivi Factorii subiectivi în procesul creativ pot fi influențați atât pozitiv, cât și negativ de factorii obiectivi, care includ: familia, cercul de prieteni, climatul social, procesul educațional etc. M. Zlate ne prezintă o structură a factorilor care sprijină creativitatea: - Factori interni, structurali, de natură psihologică, clasificați în trei grupuri: intelectuali, afectiv-motivaționali și de reglaj volitiv, personologici. - Factori externi, conjuncturali sau socio-culturali, care sunt determinați de contextul social și istoric, de condițiile materiale, fie favorabile, fie precare, și de spiritul vremii. - Factori psihosociali, care se referă la mediul relațional și la climatul psihosocial în care trăiește individul - un climat deschis, încurajator sau conflictual etc. - Factori socio-educaționali, care se leagă de nivelul de educație, precum și de prezența sau absența influențelor educative din partea familiei, școlii și colectivelor de muncă etc.